BECERRA LABORAL va ser creat l’any 1970, com a conseqüència de les necessitats que en l’àmbit sociolaboral tenien els clients (generalment empreses) del grup «BECERRA», relacionades amb l’especialitat del Dret del Treball i de la Seguretat Social.
Un cop inaugurada, aquesta nova àrea d’assessorament jurídic i de gestions d’afers socials va tenir un desplegament i un creixement molt ràpids, i dia a dia s’anà consolidant i integrant totalment amb les altres branques del Dret —sobretot tributari—, que foren el motiu i l’origen del nostre grup assessor «BECERRA» el 1918.
Avui, transcorreguts més de 50 anys des de la seva creació, BECERRA LABORAL està en ple auge de creixement i d’actualitat, ja que, no en va les problemàtiques que comporten els diferents cicles econòmics pels quals passa la nostra societat —tant si són de bonança com de crisi— estan sempre directament vinculades a les necessitats de les empreses, relacionades amb els seus recursos humans i el clima social de les seves plantilles de personal.
El nostre equip de treball ha aconseguit un alt nivell de professionalitat i experiència, que posem cada dia a disposició de les nostres empreses clientes i, per la seva resposta satisfactòria i de fidelitat, estem convençuts i segurs que estem en el bon camí.
Esperem saber donar la resposta i la solució correctes a les necessitats sociolaborals que se’ls puguin plantejar, a vostès o a la seva empresa, i per això ens tindran a la seva disposició sempre que ens demanin, tot confiant poder-los comptar entre la nostra distingida clientela.
- Assessorament, consultes, dictàmens i informació general a través de circulars i butlletins.
- Assessorament i assistència als actes de comprovació i investigació que dugui a terme l’Administració Central o Autonòmica, a través dels seus serveis d’inspecció sociolaboral.
- Recursos contencioso administratius contra actes i resolucions que hagin esgotat la via administrativa.
- Direcció tecnicojuridicolegal davant els Jutjats de Qüestions Socials, Civils i Contencioso administratius, Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, Audiències, Tribunal Suprem i Tribunal Constitucional, així com davant el Servei de Conciliacions Individuals de la Generalitat de Catalunya en tots els afers que siguin competència d’aquests organismes.
- Treballadors estrangers:
- Autoritzacions de treball i residència.
- Contractacions / Ofertes de treball.
- Novacions i pròrrogues de contractes.
- Altes i baixes en la Seguretat Social.
- Confecció mensual de processos informàtics de nòmines i Assegurances Socials:
- Butlletins mensuals de cotització i la seva transmissió a través d’Internet.
- Fulls-rebut de salaris.
- Resum de nòmina / llistats de costos.
- Comunicats d’Incapacitat Temporal per malaltia comuna – maternitat. Tramitació per Internet.
- Comunicats d’Incapacitat Temporal per accidents de treball. Tramitació per aplicació Delta o CAT 365.
- Partes de Incapacidad Temporal por accidentes de trabajo. Tramitación por aplicación Delta o CAT 365.
- Canvis de domicili.
- Assistència a desplaçats.
- Obertura, inscripció d’empreses en la Seguretat Social; trasllats de domicili social i d’activitat, canvis de denominació.
- Representació sindical dels treballadors:
- Delegats de Personal.
- Comitès d’Empresa.
- Eleccions.
- Contractació laboral. Retribucions. Bonificacions.
- Expedients de Regulació d’Ocupació
- Reducció de jornada.
- Suspensió de contractes.
- Extinció de contractes.
- Convenis especials de cotització i internacionals de Seguretat Social.
- Tramitació de tot tipus d’escrits i afers sociolaborals davant dels organismes següents:
- Institut Nacional de la Seguretat Social
- Institut Nacional d’Ocupació
- Oficines de Treball de la Generalitat
- Departament de Treball de la Generalitat
- Serveis de Conciliacions Individuals
- Tresoreria General de la Seguretat Social
- Inspecció Provincial de Treball i Seguretat Social
- Jutjats de Qüestions Socials
- Sotsdelegació del Govern a Barcelona
- Institut Nacional de la Marina
- Altes, baixes i variacions d’empleats en el Règim General de la Seguretat Social.
- Aplicació i actualització de Convenis Col•lectius de treball.
- Retencions a empleats per l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques,
amb les regularitzacions que sigui procedent aplicar durant l’exercici econòmic. Confecció de models 110, 111, 190 i resum anual. Confecció del certificat anual de retribucions i retencions de renda de cada empleat, perquè pugui fer la declaració tributària de l’exercici. - Gestions relatives a diversos règims especials: Treballadors Autònoms, TRADES, representants de comerç, artistes, escriptors de llibres i servei domèstic.
- Conflictes col•lectius.
- Prestacions de la Seguretat Social:
- Jubilació.
- Viudetat.
- Orfandat.
- Auxili per defunció.
- Invalidesa.
- Atur.
- Auditoria sociolaboral.
- Administració de finques.
ELS NOSTRES SOCIS
Advocada
Advocada de l’Il·lustre Col·legi de Barcelona i Administradora de Finques
Advocada
Advocada de l’Il·lustre Col·legi de Barcelona i Administradora de Finques
SOCIS FUNDADORS
Advocat
Advocat de l'Il·lustre Col·legi de Barcelona i Administrador de Finques
Assessor
Graduat Social i Técnic en Prevenció de Riscos Laborals